петък, 15 юли 2011 г.

Размисли след срещата с Национална Компания "Железопътна Инфраструктура" (НКЖИ)...



Уважаеми съграждани, позорът е и за предишните и за сегашните управници, но най-вече за всички нас, които ги избираме, а след това или не се интересуваме или си затваряме очите пред безумията, които правят, докато не сме пряко потърпевши от техните престъпни начинания. Но и тогава се страхуваме да ги изразим ясно, открито и да им търсим сметка... Нищо не се е променило за тези 22 години на "ПРЕХОД"... към "ДЕМОКРАЦИЯ"...

Елате довечера на заседанието на Общинския съвет, за да чуете и видите как се минават 10 точки за 15-20 минути (на последната сесия, са приети 18 точки за около 30 минути!!!, по-малко от 2 мин. на точка), как се дава отчет за работата на ОбС за полугодието, как се подаряват имоти на общински съветници и приближени фирми, как самият кмет нарушава решенията на общинските съветници - тези, които трябва да го контролират - без някой да му търси отговорност, а напротив - продължават да гласуват безмълвно, това което им е наредено... И тогава ще разберем "защо не върви футболът в България"... сиреч, как се провеждат обществените объждания, как националните експертни съвети си решават каквото е угодно на някой, а не на гражданите, как се провеждат търгове и печелят конкурси, защо се правят такива надлези и подлези, които "уж отговарят на всички европейски стандарти и изисквания", а се разпадат още преди да са влезли в експлоатация и т.н. и т.н...

По-добре е всички да си "посипем главите с пепел", да изразим открито и да отстояваме своята гражданска позиция - да сме активни, да контролираме, да изискваме и прочие, ако искаме нещо да се промени в нашата Община и в нашата държава...

П.С. - Този коментар написах под статията на г-жа Т.Кирякова - "За вълци и мечки - може, за хора- не може", публикувана на страницата на ПЪРВОМАЙ.НЕТ
За тези, които не са били на срещата, но се интересуват как тя е преминала и какво се е обсъждало на нея, я помествам по-долу.



За вълци и мечки - може, за хора- не може

„Пари за тунели за мечки, подлези за вълци и тръби за костенурки – има, а за съоръжения за хората – няма“, така накратко обобщи ситуацията Янко Диков. Той е инициатор на подписката за съединяване на северната и южната част на Първомай и жалбата до кмета на общината, предизвикала срещата на гражданите с представители на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. На нея присъстваха директорът на проекта инж. Дяков, независимият супервайзер Володя Нинов, представители на организациите, занимаващи се с отчуждаването на имотите.

Гражданите поставиха две основни групи въпроси: едната за това кой е виновен за настоящото положение и втората - какво може да се направи, за да не се изолира северната част на града и инвалидите, майките с колички, велосипедистите да могат спокойно да преминават от едната до другата страна на жп-линията.

От няколкократното разказване на историята на проекта - от идеята до осъществяването му стана ясно, че предвидените съоръжения са толкова на брой, колкото са построените, но … на други места. На това твърдение възрази предишният кмет Тодор Баръмов, който разказа своята версия на проекта и посочи Петър Недев като човекът, автор на идеята на мястото на прелеза до мелницата да се направи прокар за преминаване на велосипедисти, пешеходци и леки автомобили, включително и линейки. Той нарече срещата фарс и предизборна кампания и заяви, че няма начин вече да бъде построено такова съоръжение.

Дяков се опита да обясни промяната на плана с необходимостта да бъдат отчуждени много имоти и че така сега улицата, преминаваща до СОУ“Проф. д-р Асен Златаров“ е ненатоварена и е станала по-малко опасна за децата ни. От залата се чуха възгласи, че това е довело до натоварване на улица „Бор“, която пък преминава до детска градина „8 март“.

Доктор Радка Видева постави няколко конкретни въпроса: какво може да се направи, за да се преминава по-лесно през вече построените подлези, кога ще бъдат монтирани асансьорите и кой ще отговаря за това, кога строителството ще приключи и кой ще поддържа съоръженията след това?

Арх. Добромир Спасов от община Първомай обеща да направи проект за рампа за преминаване на инвалидни и детски колички в стария подлез, но не се ангажира със срок за осъществяването му, защото финансирането не зависи от него. Нинов пък обясни, че асансьорите ще бъдат монтирани, когато се изгради стълбището до гаровия перон в новия подлез, а това според него означава не по-късно от 3 месеца, като направи уговорката, че решаването на този проблем все пак е работа на изпълнителната фирма ТЕРНА.

Дяков каза, че по последни договори строителството трябва да приключи на 31.12.2011г. След което съоръженията ще бъдат предадени на общината и тя ще трябва да се грижи за тях.

Така се стигна и до основния въпрос: ще бъде ли построен подлез за коли, велосипедисти и пешеходци на мястото на стария прелез до мелницата? Отговорът на Дяков беше : „Няма невъзможни неща – стига да се намерят достатъчно пари“. Това провокира събралите се граждани да поискат среща с хората, от които зависи построяването на такова съоръжение - Министерство на транспорта и фирма “ТЕРНА“. Кметът Ангел Папазов обеща подписката и жалбата да бъдат изпратени до министерство на транспорта и обществеността да се срещне с техни представители в най-скоро време. За съжаление той не се ангажира с конкретен срок за тази среща. Това разгневи част от присъстващите и те се заканиха, че ако няма резултат до 10 дни ще започне нова подписка и гражданско неподчинение.

Липсата на протокол за срещата, отсъствието на представители на изпълнителната фирма, неспособността на Дяков да даде отговор на въпроса защо предвидения прокар е заменен от пешеходен подлез, са камъни в градината на кмета. Сега от него се очаква много сериозна активност, за да бъдат намерени средства и удовлетворени исканията на гражданите.

Освен като уникално предизборно събрание с кандидат -кметове от различни политически сили, срещата ще се запомни и с няколко предизвикали бурен смях реплики:

„Не са виновни кметът и съветниците, а ние, че ги избрахме!“

Незапозната със ситуацията представителка на НКЖИ:„Преди да ви построим подлезите откъде минаваха майките с количките?“ очаква да й се отговори "през подлезите"

Залата отговори с другий вик: „През прелезите!“

„Предлагам най-евтиният и лесен за осъществяване вариант – да направим поне един прелез.“

„Защо не направим железницата да минава под земята на 10 метра дълбочина – да влиза в началото на Първомай и да излиза в края?“

„Данъците на живеещите в северната част първомайци трябва да бъдат намалени.

Няма коментари:

Публикуване на коментар